במשך שנים מייצרת פוג׳י עדשות קולנוע וטלויזיה ברמות הגבוהות ביותר בתעשיה. עדשות Fujinon אחראיות לנראות של מגוון סרטים, תכניות טלויזיה פופולריות ושידורי ספורט מרגשים ועכשיו, לראשונה, המחלקה הקולנועית משתפת פעולה וידע עם ליין ה X ההיברידי, בעדשה חדשה המשלבת את הטוב בשני העולמות.

הפוג׳י  F4 LM PZ WR 18-120  היא עדשת הזום הטריה ביותר בליין החברה, ומדובר בעדשה ראשונה המיועדת לצילום מושן (Motion) קולנועי-טלויזיוני. מה זה בעצם אומר?

ראשית, העדשה כוללת טווח זום רחב במפתח צמצם קבוע, כדי שהחשיפה לא תשתנה במהלך הזום. לא רק החשיפה לא תשתנה כי מדובר בעדשה פארפוקלית, תואר נדיר למדי בתחום עדשות הסטילס. פארפוקליות אומרת שנקודת הפוקוס לא משתנה לאורך הזום. אם נפקס על אובייקט ב 120 ונפתח ל 18 האובייקט ישאר בפוקוס לכל אורך השוט, גם עם הפוקוס מכוון לידני ולא ניגע בו.

ההתאמה לעבודה קולנועי לא נגמרת כאן. ה  18-120 זוכה גם לצמצם בעל תנועה חלקה, וגם אם נזיז את טבעת השליטה של המצלמה ב״קליקים״ פעולת הצמצם עצמו תהיה רציפה כדי להימנע מ״קפיצות״.

ואולי ההתאמה המשמעותית ביותר לתחום הוידאו- מנגנון הזום האלקטרוני (Power Zoom-PZ) המאפשר שליטה עדינה ומדוייקת בזום בלא פחות מארבע דרכים:

1 .טבעת הזום- הטבעת הגדולה במרכז העדשה פועלת כמו טבעת זום רגילה, אבל באופן אלקטרוני (קצת כמו מערך הפוקוס האלקטרוני בעדשות החברה). הטבעת היא למעשה פקד אלקטרוני השולט במנוע והיא רגישה למהירות ולמרחק הסיבוב. עבודה עם הטבעת מתאימה לפעולת זום מהירה מחוץ לשוט, בצילום סטילס, או כדי לייצר אינטנסיביות מסויימת בשוט.

2 .טבעת קפיצית- זו נמצאת ממש מאחורי טבעת הזום ה״מסורתית״ ומאפשרת הזזה על ציר הסיבוב, ימינה או שמאלה.
מרחק התנועה יקבע את מהירות הזום אבל הזום יזוז באופן אחיד.
3 .מקשי T/W -כמו במצלמות וידאו ייעודיות, זוג מקשים יזיזו את הזום לכיוון הטלסקופי (T) או לכיוון הרחב (W) כאשר את
מהירות התנועה אפשר לקבוע דרך התפריט.
4 .שליטה בזום דרך מסך המגע של המצלמה (כרגע רק ב H2s-X ,אבל בהמשך כנראה יכנס גם למצלמות נוספות בעדכון
Firmware .)כך מאפשרת העדשה החדשה שליטה יוצאת דופן על מהלך הזום, והופכת את ה H2s-X( ומצלמות אחרות
של החברה) למכונות וידאו ברמה מקצועית.