פוג'יפילם הציגה בשבוע שעבר בתערוכת ה FESPA בברלין , בביתן גדול ומושקע במיוחד ( למעלה מ500 מ"ר ) תחת הסלוגן של Blueprint LIVE , לא פחות מ 6 מכונות חדשות , כולם בחשיפה ראשונה לציבור הרחב .

בין המדפסות החדשות הללו, שהינם חלק מהסדרה החדשה של ניתן היה לראות בפעולה את ה-   Acuity Prime ו-Acuity Ultra R2. זו סדרה חדשה זו של מדפסות הזרקת דיו מסוג UV  אשר "מגדירות  מחדש את יחס המחיר-ביצועים ומחוללת מהפכה של ממש בהחזר של השקעה בהדפסה" .

"בזמנים קשים אלה עבור השוק, פוג'יפילם שמה לה למטרה לספק מגוון חדש לחלוטין של מדפסות עם שאיפה אחת: להגדיר מחדש את הרפרנס או אבן הבוחן החדש של הדפסה בפורמט רחב למדפסות הזרקת דיו, אומר דיוויד ברטון, מנהל המכירות של Fujifilm. באירוע Blueprint Live שלה, Fujifilm מתכוונת להציג את החזון שלה ב- Fespa 2022 ולהציג מדפסות חדשות לגמרי כדי לעזור לבתי דפוס במיוחד בשוק הזה לענות על הצרכים המשתנים של הלקוחות שלהם."

מסדרת  Acuity Ultra R2  – מדפסות גליל בפורמט סופר-רחב , הוצגו 2 גרסאות של המכונה 3.2 & 5 מטר רוחב . המדפסות בסדרה מגיעות עם אפשרות בחירה של מערכת Curing UV בתצורה LED או Mercury , וכן בחירה של תצורת הצבעים עד ל8 ערוצי צבע ( 6 צבעים עם/בלי לבן, או לפרודקשין גבוה עם ערוצי  CMYK כפולים ) . כל התצורות הללו הודגמו בתערוכה .

  • ULTRA 3.2m Wide LED UV בתצורת צבע של  CMYKlcL+WW ,
  • ULTRA 5m Wide Mercury UV בתצורת צבע של  CMYKCMYK .

מסדרת  Acuity Prime 20 + 30  –  מדפסות שולחן אמיתי בגודל של  2.54X1.27  מטר, שנועדו להתמודד עם מגוון רחב ביותר של מדיות הדפסה קשיחת וגמישות עד לגובה של 51 מ"מ, אודות למערכת דיו מסוג  Uvijet HM  . ההבדל בין 2 המדפסות היו במהירות ומספר תצורות ערוצי הצבע.  מדפסת זו מגיעה עם יכולת להדפיס פריימר ישירות מראש ההדפסה על מנת להגדיל את חוזק וטווח ההדבקה על מדיות מאתגרות במיוחד כמו פוליפרופילן וזכוכיות , ולמעשה מייתרת לחלוטין  את ההתעסקות והמריחה הידנית של הפריימר על החומרים כפי שנעשה עד כה .  Prime 20 מגיעה עד 4-6 ערוצי צבע , והPrime30  מגיעה 4-7 ערותי צבע.  שתי המדפסות הוצגו בתערוכה.

 

2 מדפסות חדשות לחלוטין הוצגו בתערוכה, האחת היה הרחבה של סדרת Prime וזו מדפסת שולחנית עם גודל שולחן כפול ה – Acuity Prime L.   תצורת מדפסת בדומה ל  Prime 30  עם 4-7 ערוצי צבע , יכולת של פריימר בהדפסה, מהירות הדפסה כמו ה-30 , עם שולחן בגודל של 3.2X2 מטר וכן מערכת רגיסטרציה וואקום כפולים להדפסת Tandem .

 

 

המדפסת השניה שהיתה ההפתעה של Fujifilm בתערוכה , הינה הצגה לראשונה בפוטפוליו של פוגי' מדפסת היברידית להדפסת מדיות בגליל וכן מדיות קשיחות על אותו השסי, מה שנותן גמישות וורסטילות גבוהה לבתי דפוס בפורמט רחב ומהווה “a print shop in one”  .

ה Acuity Ultra Hybrid LED  הינה חלק מסדרת ה  Acuity Ultra בעלתרזולוצית הדפסה של  1200X1200 DPI, ניתן להדפיס בה בו זמנית 2 גלילים עם בעלי קוטר שונה, או עד להזנה של  6 מדיות בהדפסת קשיחים בבת אחת. רוחב הדפסה של 3.3 מטר, עם איכות הדפסה יוצאת דופן ברמה הקרובה לאיכות של תמונת פוטו. המדפסת מגיעה עם מערכת בקרת ואקום מתוחכמת שמזהה את סוגי המדיה ( גודל וסוג ) ומתאימה את הואקום והאיזורים הנכונים בהתאם לכך, שולחן ההדפסה בעל משטח יחודי שנועד לתמוך בכל סוגי המדיה תוך מתן אפשרות למיקום קל של מדיה, מנגנון תפיסה חזק המגן מפני נזק מקרי או בטעות וכן ונעילה מאובטחת המאפשרת דיוק בהזנת מדיה לאורך כל ריצת הדפסה.  חלון הצפיה והמצלמה שמאפשרים למפעיל לראות את הנחוץ מנקודת ההפעלה של המדפסת, וגם מיכלי מלוי של דיו עם קיבלות של 7 ליטר למנוע בזבוז דיו במלוי של המדפסת. למדפסת זו Fujifilm פיתחה דיו חדש מסוג UH עם 7 צבעים CMYK Lc Lm & W כסטנדרט. לדיו יש כמובן אישורי תקן סביבתי וירוק של Greenguard וכן של AgBB .

פוגיפילם תכננה ויצרה פלטפורמה היברידית חדשה בפורמט רחב שתקבע סטנדרט חדש למחיר ולביצועים שלה ותתן  יכול רב-תכליתיות והחזרי השקעה יוצא דופן לכל מה שהיה מוכר עד כה.

FESPA Berlin 2022 · Oliver Mills · Fujifilm