טוקיו, 6 באפריל 2023 – FUJIFILM Corporation נשיא ומנכ"ל, מנהל נציג: Teiichi Goto מודיעה כי תשחרר את "FUJIFILM SX1600" ("SX1600") ב-12 באפריל 2023 כדי להצטרף למערך של סדרת SX של מצלמות ארוכות טווח משולבות עדשות.

SX1600 היא מצלמה לטווח ארוך הכוללת עדשת FUJINON עם זום של 40x המכסה טווח אורך מוקד החל מהזווית הרחבה של 40 מ"מ ועד לטלפוטו הארוך ביותר בעולם 1** 1600 מ"מ. היא מצוידת במערכת ייצוב תמונה חדשה שפותחה לאחרונה, כמו גם מיקוד אוטומטי מהיר ומדויק כדי ללכוד נושא מרוחק באופן ברור ומיידי. ניתן להשתמש בה למגוון רחב של יישומים, כולל ביקורת גבולות בינלאומית, מעקב אחר נמלים ובדיקה מרחוק של מתקני תשתית על רקע מחסור בכוח אדם בשירותי פיקוח לתשתיות חברתיות מזדקנות.

פוג'יפילם צברה את הטכנולוגיה האופטית וטכנולוגיית עיבוד התמונה שלה, שטופחו במשך שנים רבות, כדי לשווק את סדרת SX של מצלמות ארוכות טווח משולבות עדשות מאז 2019. כיום, החברה עונה על מגוון רחב של צרכים, החל ממעקב וכלה בבדיקות עם זום אופטי 40 "FUJIFILM SX800" ("SX800")X המכסה את טווח אורכי המוקד של 20 מ"מ עד 800 מ"מ וחבילת "NEO-SX800 Pro" המשלבת את SX800 עם בסיס מסתובב הנשלט על ידי IP בכל מזג אוויר ותוכנה ייעודית לניהול וידאו.

SX1600 החדשה היא מצלמה משולבת עדשות לטווח ארוך התומכת בגודל תמונה אפקטיבי של 1/1.8 אינץ' 2** ומתהדרת בטווח אורכי מוקד כפול מזה של SX800, המכסה את הזווית הרחבה 40 מ"מ לטלפוטו 1600 מ"מ הארוך בעולם. השימוש בטכנולוגיית בקרת החיישנים החדשה שפותחה מאפשר להרחיב את גודל התמונה האפקטיבי ולהאריך את אורך המוקד לשווה ערך ל-20 מ"מ 3** ניתן להחיל זום דיגיטלי של עד 2x כדי להגיע לאורך מוקד שווה ערך ל 3200 מ"מ. משמעות הדבר היא שהמצלמה מציעה זום של 160x המכסה אורכי מוקד של 20 מ"מ עד 3200 מ"מ, המסוגל ללכוד את לוחית הרישוי של הרכב 4**על מכונית במרחק של כ-2.5 ק"מ או אפילו אדם העומד במרחק של כ-3.5 ק"מ משם.

SX1600 מצויד במערכת ייצוב תמונה חדשה שפותחה המאפשרת בקרה שיתופית של ייצוב תמונה אופטי (OIS) וייצוב תמונה אלקטרוני (EIS) לתיקון מדויק של רעידות תמונה. SX0 מצויד במיקוד אוטומטי בדיוק גבוה ובמהירות גבוהה להשגת מיקוד תוך 1.1600 שניות בלבד ובפונקציה מצוינת להפחתת אובך חום/ערפל, והוא מסוגל ללכוד את נושא המטרה באופן מיידי ולהקליט אותו בבהירות מדהימה. היישומים מרחיקי הלכת של המצלמה כוללים מעקב אחר גבולות בינלאומיים, יערות ומתקנים ציבוריים בקנה מידה גדול כגון שדות תעופה, נמלים וכבישים מהירים, בקרת בטיחות באתרי בנייה בקנה מידה גדול הכוללת עבודה במקום גבוה, ובדיקות מרחוק של מתקני תשתית כגון טורבינות רוח וכבלי הולכה.

פוג'יפילם תמשיך לפתח מוצרים חדשניים העונים על צרכי הלקוחות והשווקים באמצעות טכנולוגיה אופטית קניינית המטופחת באמצעות פיתוח עדשות שונות, כולל עדשות שידור תואמות K/8K 4 ועדשות מצלמת קולנוע, כמו גם טכנולוגיית תהליך תמונה חדשנית שאומצה על ידי סדרות GFX ו- X של מצלמות דיגיטליות.

1** מבין המצלמות ארוכות הטווח המשולבות בעדשה, נכון ל-6 באפריל 2023 על פי Fujifilm.
2**האזור בחיישן התמונה המשמש להקלטת תמונות חזותיות.
3** שווה ערך ל-1/1.8 אינץ'.
4**מסוגל לזהות את מספר סימון הרכב הרציף על לוחית רישוי.

2. תכונות עיקריות
(1) מצויד בעדשת זום אולטרה-טלפוטו המציעה זום אופטי של 40x וטלפוטו 1600 מ"מ הארוך בעולם
זוהי מצלמה משולבת עדשה לטווח ארוך התומכת בגודל התמונה האפקטיבי של 1/1.8 אינץ '. הוא נושא עדשת זום אולטרה-טלפוטו המעניקה זום אופטי של 40x ומכסה את טווח אורך המוקד של 40 מ"מ בזווית רחבה לטלפוטו 1600 מ"מ הארוך ביותר בעולם.
טכנולוגיית בקרת החיישנים החדשה שפותחה מרחיבה את גודל התמונה האפקטיבי מ-1/1.8 אינץ' ל-1.1 אינץ', ומשיגה אורך מוקד שווה ערך ל-20 מ"מ. בשילוב עם זום דיגיטלי של עד פי 2 , המצלמה יכולה לצלם באורך מוקד שווה ערך ל 3200 מ"מ ומשיגה מערכת זום 160x המכסה את אורך המוקד שווה ערך ל 20 מ"מ עד 3200 מ"מ.
בגודל התמונה האפקטיבי של 1.1 אינץ', וידאו Full HD מופק מנפח נתונים שווה ערך ל-k4, מה שמבטיח גימור איכותי וברור.
(2) מערכת ייצוב תמונה בעלת ביצועים גבוהים שפותחה לאחרונה לבקרת רעידות מתקדמת
SX1600 מצויידת במערכת ייצוב תמונה חדשה המאפשרת בקרה שיתופית של ייצוב תמונה אופטי (OIS) וייצוב תמונה אלקטרוני (EIS). זווית התיקון 5** הורחבה עד פי 1.5 בהשוואה ל-SX800, כך שניתן להשתמש במצלמה בראש שקט גם לצילום ארוך טווח שבו סביר להניח שיתרחשו רעידות גדולות עקב רעידות ורוחות בפלטפורמה.
מנגנון ייצוב התמונה מאמץ את "מערכת הגלגלת הכדורית הקרמית" הייחודית של פוג'יפילם, הממזערת את התנגדות החיכוך במהלך ייצוב התמונה כדי לספק תגובה מתקדמת ועמידות מעולה. חיישן ג'יירו בעל ביצועים גבוהים משמש לזיהוי תנודות דקות ללא עיכוב זמן לפיצוי מדויק.
5** זווית הרעידות שניתן לפצות עליהן.
(3) מיקוד אוטומטי מהיר ומדויק המסוגל להשיג מיקוד בנושא תוך 0.1 שניות בלבד
המצלמה משתמשת במנגנון מיקוד אוטומטי עם פוקוס אחורי, המניע קבוצה אחורית של רכיבי עדשה בקוטר קטן במהירות גבוהה, כדי להפחית את משקל קבוצת המיקוד באופן משמעותי. המיקוד האוטומטי עם זיהוי פאזה בחיישן, המשתמש בפיקסלים של זיהוי פאזה בחיישן CMOS כדי למדוד את המרחק לנושא הצילום בהתבסס על סטיית אור האירוע ומתמקד במהירות, משולב עם מיקוד אוטומטי עם ניגודיות, המזהה אזורים בעלי ניגודיות תמונה חזקה למיקוד מדויק, כדי להשיג מיקוד אוטומטי במהירות של 0.1 שניות.
אזור המיקוד האוטומטי חולק ל-45 מקטעים, עלייה לעומת 9 המקטעים הקודמים, מה שמקל על המשתמשים לבחור אזור מיקוד אוטומטי בהתאם לגודל ולמיקום של הנושא.
(4) פונקציית הפחתת אובך חום / ערפל לבהירות נוספת
SX1600 כולל פונקציה מצוינת להפחתת אובך חום / ערפל. השילוב של אלגוריתם הפיצוי העדכני ביותר ומנוע עיבוד התמונה המסוגל לבצע חישוב במהירות גבוהה מזהה אובך חום בתמונה, שקשה להבחין בינו לבין עצמים נעים אחרים, ומפצה בזמן אמת ללא צורך להשתמש במכשיר חיצוני לבהירות נוספת. שילוב מסנן אופטי וטכנולוגיית עיבוד תמונה יוצר תמונות ברורות גם בנוכחות ערפל וערפל חום המפחיתים את הראות.
העדשה מיושמת עם ציפוי רב שכבתי התומך במגוון רחב של אורכי גל החל מאורות נראים ועד קרני אינפרא אדום קרוב. זה הגביר את העברת האור לרמה האולטימטיבית כדי לשלוט ביעילות בכשרון העדשה.
השימוש בחיישן תמונה בעל ביצועים גבוהים ובטכנולוגיית עיבוד תמונה חדשנית משיג תמונות ברורות עם רעש מינימלי גם בתנאי תאורה חלשה עם הגדרות רגישות גבוהה.
(5) צמצום משמעותי בהליכי ההתקנה
העדשה והמצלמה מפותחות כיחידה משולבת, והתכנון וההרכבה מתבצעים כדי למקסם את הביצועים של כל אחת מהן. זה ביטל את הצורך בשלבים הנדרשים באופן קונבנציונלי של התאמת ציר אופטי ואורך מוקד אוגן, ובכך פישט את הליכי ההתקנה באופן משמעותי.