פוג׳י מייצרת את אחת ממערכות האופטיקה הייחודיות והטובות בשוק. החברה מנצלת ידע מקיף וארוך שנים בתחומי פיתוח האופטיקה לטלויזיה וקולנוע, למצלמות פילם ומצלמות דיגיטליות ולמגוון מוצרים תעשייתיים ומכניסה את כל זה לליין ה X.

בשנה האחרונה יצאה החברה בכמה צעדים משמעותיים לליין, ביניהם השקת הדור החמישי של ליין ה X ופתיחת ה SDK לחברות אחרות.

על הדור החמישי שמענו בעיקר בתחום המצלמות, עם שלוש השקות משמעותיות ב 2022, אבל ה X-H2s, ה X-H2 וה X-T5 לא יוכלו לעבוד היטב בלי עדשות מתאימות, ברמה הגבוהה ביותר.
מתוך ההבנה הזו החלה פוג׳י להשיק עדשות זום ופריים המיועדות למצלמות החדשות (אבל עובדות מצויין גם עם זאר הליין כמובן). בתחום הזום קיבלנו את ה 150-600 הנפלאה לצילומי טלה רחוקים של בבעלי חיים בטבע, עם מנוע פוקוס מהיר ומייצב מצויין שיכולים לתמוך בביצועים המרשימים של ה X-H2s. בתחום הוידאו קיבלנו את ה 18-120 f4, בשיתוף צמוד עם צוותי ההנדסה של Fujinon, חטיבת עדשות הקולנוע של החברה.
כדי לאפשר את הרזולוציה הגבוהה שדורש חיישן ה 40 מ״פ ב X-H2 וב X-T5 השיקה פוג׳י רביעיית עדשות פריים בעלות עיצוב מודרני וחדשני המביא לביצועים מושלמים.
הסרה כוללת אורכי מוקד קלאסיים- 18, 23 ו 33, כולם במפתח 1.4 והדור השני לעדשת ה 56 f1.2 האהובה.

בנוסף לאלה שיחררה החברה את ה SDK של המצלמות. מה זה SDK? ראשי התיבות אומרים ״System Development Kit״ או בשפה פשוטה – אפשרות לתכנן מוצרי צד שלישי ללא צורך בהנדסה לאחור. מהלך זה הביא לשולחן כמה עדשות ייחודיות מאד, ביניהן עדשות פריים פתוחות וזולות עדשות זום מעניינות, ביניהן שתי עדשות זום בצמצם 2.8 קבוע (18-50 זעירה מסיגמא ו 17-70 ארוכת טווח מטאמרון) ואפילו עדשות פריים ידניות בצמצם פתוח מאד מווייטלאנדר, הכוללות חיבורים אלקטרוניים מלאים להעברת מידע.
נשמע שמדובר במהלך מוזר מכיוון פוג׳י, כזה שעלול לכרסם בהכנסותיה ממכירת עדשות אבל פוג׳י היא חברה הדואגת קודם כל ולפני הכל לקהל לקוחותיה. ההבנה כי מגוון רחב יספק בצורה הטובה ביותר את צרכי קהל הלקוחות עומדת בבסיס ההחלטה הזו, וגם הפגיעה האפשרית במכירת העדשות לא מרתיעה את החברה.