חברת Fujifilm וארגון World Press Photo מכריזות על שותפות אסטרטגית

טוקיו, 22 בינואר 2024 – FUJIFILM Corporation (נשיא ומנכ"ל, מנהל נציג: Teiichi Goto), מובילה עולמית בתחום הצילום וההדמיה, הודיעה היום על שותפות אסטרטגית עם World Press Photo Foundation, הכוללת מתן חסות של Fujifilm לתחרויות הצילום World Press Photo היוקרתיות של World Press Foundation וכן סדנאות בהנחיית מומחים במהלך התערוכות העולמיות של הארגון*1. World Press Photo
Foundation הוא ארגון עצמאי ללא מטרות רווח שבסיסו בהולנד המספק פלטפורמה גלובלית לצלמי עיתונות וצלמים דוקומנטריים לתקשר סיפורים אמינים המשקפים את התקופה, באמצעות כוחו של הצילום, לקהל גלובלי.
כחלק משותפות זו, זוכים גלובליים בכל אחת מארבע הקטגוריות*2 של תחרות World Press Photo יזכו במצלמה ובציוד בפורמט רחב של מערכת FUJIFILM GFX המתקדמת ביותר:
• מצלמה דיגיטלית ללא מראה – FUJIFILM GFX100II
• שתי עדשות FUJINON GF להחלפה עבור מערכת GFX
• שתי סוללות Li-ion ("NP-W235")
• מטען כפול ל-2 סוללות ("BC-W235")

מערכת GFX היא הסדרה המתקדמת של קו המצלמות הדיגיטליות ללא מראה של פוג'יפילם, שנועדה להבליט מרקם, מידות ואווירה בתמונות של יוצרים בפורמט גדול עם ביצועי רזולוציה והדרגתיות גבוהים. עדשות FUJINON GF מתוכננות לממש את מלוא פוטנציאל הביצועים של מצלמות מערכת GFX. עדשות GF, היורשות את הטכנולוגיות האופטיות מעדשות פילם בפורמט בינוני וגדול, כמו גם מעדשות שידור וסינמה, מספקות איכות תמונה ללא תחרות שאנשי מקצוע צריכים.
בנוסף, פוג'יפילם מתכננת לארח סדנאות בהנחיית מומחים ב-10 ערים ברחבי העולם בשיתוף עם תערוכת צילומי העיתונות העולמית.
"כאשר פוג'יפילם חוגגת 90 שנה להיווסדה ב-20 בינואר השנה, אנו נרגשים להקים שותפות אסטרטגית זו, המאפשרת לנו לתרום לצמיחה של סיקור אמין של סיפורים ותקשורת גלובלית באמצעות כוחו של הצילום", אומר מסאטו ימאמוטו, דירקטור, סגן נשיא בכיר, מנהל כללי של חטיבת פתרונות הדמיה, FUJIFILM Corporation. "באמצעות שותפות זו עם World Press Photo Foundation, אנו תומכים באנשים היצירתיים המעורבים בתחום הדינמי של הצילום".
"אנו שמחים מאוד להכריז על שותפות אסטרטגית זו עם פוג'יפילם. הם חולקים את המשימה שלנו לתמוך בקהילת הצילום שמביאה סיפורים ותמונות חשובים לעולם", אומרת ג'ומאנה אל חורי, מנכ"לית World Press Photo Foundation. "שותפות אסטרטגית זו תעזור לנו להגיע ליותר אנשים, לשפר את התערוכות שלנו ולתמוך ישירות בקהילת החדשות והצילום הדוקומנטרי".
פוג'יפילם פיתחה את ההיצע שלה לקהילת ההדמיה של היום על ידי פיתוח קו INSTAX של מצלמות מיידיות ומדפסות סמארטפונים, סדרת X ומערכת GFX שלה של מצלמות דיגיטליות ללא מראה, וסרטי צילום לצרכן החובב והמקצועי. בתחום צילום העיתונות, המצלמות הדיגיטליות ללא מראה של פוג'יפילם אומצו באופן נרחב על ידי אנשי מקצוע ברחבי העולם, כולל כמה מזוכי הפרסים בעבר בתחרויות צילום עיתונות עולמיות.
מאז הקמתה בשנת 1955 באמסטרדם, הולנד, הקרן העולמית לצילום עיתונות מקיימת מדי שנה את תחרות צילומי העיתונות העולמית שלה. המועמדים הזוכים נבחרים על ידי חבר שופטים בינלאומי ומוצגים בתערוכות צילום עיתונות עולמיות הנערכות ברחבי העולם. תערוכת צילומי העיתונות העולמית היא אחת מתערוכות הצילום הגדולות בעולם, המושכת מיליוני מבקרים מדי שנה.
*1 המיקומים כוללים את אוסטרליה, הולנד, גרמניה, מקסיקו וכו'
*2 ארבע הקטגוריות הן:
World Press Photo of the Year, World Press Photo Story of the Year, World Press Photo Long-Term Project Award ו-World Press Photo Open Format Award