פוג'יפילם משיקה "עדשת פוג'ינון XF30mmF2.8 R LM WR Macro"

טוקיו, 2 בנובמבר 2022 – תאגיד פוג'יפילם (נשיא ומנכ"ל, מנהל נציג: טייצ'י גוטו) מודיע כי ישיק את "עדשת פוג'ינון XF30mmF2.8 R LM WR Macro" (XF30mmF2.8 R LM WR Macro) אחרי אמצע נובמבר 2022.

העדשה תהיה תוספת חדשה למערך עדשות ה-XF הניתנות להחלפה המיועדות לסדרת X של מצלמות דיגיטליות ללא מראה, הידועות בעיצוב הקומפקטי וקל המשקל שלהן ובאיכות התמונה יוצאת הדופן המבוססת על טכנולוגיית הצבעים של Fujifilm.

XF30mmF2.8 R LM WR Macro היא עדשת פריים סטנדרטית באורך מוקד של 30 מ"מ (שווה ערך ל-46 מ"מ בפורמט סרט 35 מ"מ). אורך המוקד הסטנדרטי של 30 מ"מ מספק את זווית הראייה המושלמת לצילומי דיוקן ותמונות המנצלים פרספקטיבות טבעיות. מרחק המיקוד המינימלי של 10 ס"מ*1ויחס ההגדלה המרבי של 1:1 (שווה ערך ל-1.5x בפורמט סרט 35 מ"מ) פירושם שהעדשה רבת-תכליתית ומתאימה את עצמה למגוון מצבים, עם יכולתה להתקרב לנושא הצילום במקום מוגבל, למשל צילום שולחני של אוכל. העדשה מתוכננת קומפקטית ומצוידת במיקוד אוטומטי מהיר, מדויקת, שקטה וניידת.

XF30mmF2.8 R LM

XF30mmF2.8 R LM WR Macro מורכב מ-11 רכיבי עדשה בתשע קבוצות, כולל שלוש עדשות אספריות ושתי עדשות ED כדי לספק ביצועים גבוהים לפתרון תמונה. אורך המוקד הסטנדרטי של 30 מ"מ (שווה ערך ל-46 מ"מ בפורמט סרט 35 מ"מ), הקרוב לשדה הראייה של בני אדם, הופך את העדשה לאידיאלית עבור דיוקנאות וצילומים בפרספקטיבות טבעיות. מרחק המיקוד המינימלי של 10 ס"מ פירושו שהעדשה יכולה להתקרב לנושא עד למרחק של 1.2 ס"מ מהעדשה הקדמית. קצב ההגדלה המרבי של 1:1 (שווה ערך ל-1.5x בפורמט סרט 35 מ"מ) מספק את היכולת לצילום מאקרו אמיתי של 1:1 והגדלת הפרטים הקטנים ביותר של נושא הצילום, תוך כדיי הרחבת הביטויי הצילומי.

XF30mmF2.8 R LM WR Macro משתמשת גם במערכת המיקוד הפנימי, שבה מנוע ליניארי מניע את קבוצת רכיבי המיקוד של העדשה כדי לספק מיקוד אוטומטי מהיר ומדויק במיוחד. יתר על כן, העיצוב הקומפקטי, שמידותיו כ-69.5 מ"מ ומשקלו כ-195 גרם הודות למערכת X Mount הקומפקטית וקלת המשקל*2מספק ניידות מתקדמת.,

עם מערך נרחב של 41 עדשות, כולל XF30mmF2.8 R LM WR Macro, פוג'יפילם מציעה כיסוי רחב בקטגוריות צילום כדי לשפר את ההנאה הצילומית של המשתמשים, המסופקת על ידי סדרת X של מצלמות ללא מראה המצוידות בחיישן APS-C.

*1 הכוונה היא למרחק ממשטח החיישן לנושא. המרחק מרכיב העדשה הקדמית לנושא הוא 1.2 ס"מ.

*2 מערכת ציוד מצלמה המבוססת על תושבת X, המשמשת את סדרת X של מצלמות דיגיטליות ללא מראה המצוידות בחיישן APS-C.

 

1. תכונות המוצר

(1) עדשת מאקרו סטנדרטית המסוגלת לביטויים צילומיים מגוונים

עיצוב העדשה, המורכב מ-11 אלמנטים של העדשה בתשע קבוצות, כולל שלוש עדשות אספריות ושתי עדשות ED, שולט בצורות שונות של סטייה, כולל סטייה כרומטית, סטייה כדורית ועקמומיות שדה כדי לספק ביצועים מתקדמים של פתרון תמונה. אורך המוקד הסטנדרטי של 30 מ"מ (שווה ערך ל-46 מ"מ בפורמט סרט 35 מ"מ), הקרוב לשדה הראייה של בני אדם, הופך אותו לבחירה אידיאלית עבור דיוקנאות ותמונות בפרספקטיבות טבעיות.
מרחק המיקוד המינימלי של 10 ס"מ מאפשר למשתמשים להתקרב לנושא עד 1.2 ס"מ בלבד מרכיב העדשה הקדמית. העדשה מציעה גם יחס הגדלה מרבי של 1:1 (שווה ערך ל-1.5x בפורמט סרט 35 מ"מ). משמעות הדבר היא שמשתמשים יכולים ליהנות מצילומי מאקרו דינמיים הלוכדים פרטים עדינים של צמחים וחרקים, כמו גם מצילום שולחני של מאכלים בתקריב במקום מוגבל, המאפשר הבעות צילום מגוונות.

XF30mmF2.8 R LM

 

הודות למרחק המיקוד המינימלי של 10 ס"מ ויחס הגדלה מרבי של 1:1, העדשה יכולה להתקרב לנושא הצילום במרחק של 1.2 ס"מ בלבד מרכיב העדשה הקדמית, מה שמאפשר צילום מאקרו דינמי ביחס של 1:1.

(2) מיקוד אוטומטי מהיר ומדויק בעיצוב קומפקטי

העדשה משתמשת במערכת Inner Focus, שבה קבוצת עדשות מיקוד קומפקטית וקלת משקל מונעת על ידי מנוע ליניארי כדי להשיג מיקוד מדויק תוך 0.02 שניות*3. המערכת מאפשרת מיקוד שקט וחלק בצילום תקריב, הכולל תנועות גדולות של רכיבי עדשת המיקוד. יכולת הרזולוציה המתקדמת של המנוע הליניארי מבטיחה דיוק מיקוד גם בתצלום מאקרו, בעל עומק שדה רדוד מאוד.
העיצוב הקומפקטי, שמשקלו כ-195 גרם וגודלו כ-69.5 מ"מ עם גודל חוט המסנן של 43 מ"מ, הושג על ידי אופטימיזציה של הצורה והמיקום של אלמנטים אספריים והפחתת משקל רכיבי העדשה. מתכת משמשת לחלקים חיצוניים כדי להוסיף מגע של אלגנטיות למראה העדשה למרות הניידות הגבוהה שלה.
*3 שימוש בשיטת מדידה פנימית התואמת להנחיות CIPA, כאשר היא מותקנת על המצלמה הדיגיטלית ללא מראה "FUJIFILM X-T4" עם מיקוד אוטומטי עם זיהוי פאזה מופעל ומצב ביצועים גבוהים מופעל.
(3) מבנה עמיד בפני אבק ומזג אוויר המסוגל לפעול בטמפרטורות נמוכות

קנה העדשה אטום לפגעי מזג האוויר בתשעה מקומות כדי להבטיח עמידות בפני אבק ומזג אוויר ויכולת לפעול בטמפרטורות של עד -10 מעלות צלזיוס. עדשה זו מאפשרת למשתמשים להמשיך לצלם גם בחוץ בגשם קל או בסביבה מאובקת.