פוג'יפילם מפתחת "FUJINON HZK24-300mm" (כינוי: Duvo Portable)
טוקיו, 7 בספטמבר 2023 – תאגיד פוג'יפילם (נשיא ומנכ"ל, מנהל נציג: טייצ'י גוטו) מודיע על פיתוח "FUJINON HZK24-300mm", דגם שני בסדרת עדשות זום השידור של Duvo הנותנת ביטויי חזותי קולנועי בשילוב תפעול כעדשת שידור בו זמנית. FUJINON HZK24-300mm היא עדשה בפורמט כפול התומכת בשני סוגים של חיישני תמונה גדולים. היא מציעה ביטויים חזותיים קולנועיים עם אפקטים לדוגמא, עומק שדה רדוד לבוקה יפה.

העיצוב הקומפקטי, קל המשקל והנייד הופך אותה לבחירה מושלמת לסיקור חי של אירועי ספורט וקונצרטים מוזיקליים. FUJINON HZK24-300mm מתוכננת להשתחרר באביב 2024.
כיום, תעשיית השידור מאמצת יותר ויותר מצלמות המצוידות בחיישן גדול המשמש בדרך כלל ליישומים קולנועיים, על מנת להפיק תמונות סוחפות עם בוקה וטווח דינמי גבוה. בהתאם לכך, עדשות מצלמת קולנוע התומכות בחיישן גדול משמשות לעתים קרובות לצילום. עם זאת, עדשות כאלה מותאמות לסרטים וליישומים מסחריים בטלוויזיה ולכן יש להן טווח הגדלת זום מוגבל בהשוואה לעדשות שידור. הם גם דורשות מפעיל מיקוד ייעודי, דבר שאינו שכיח בתעשיית השידור.

הדגם הראשון של סדרת העדשות Duvo היה "FUJINON HZK25-1000mm" (כינוי: Duvo Box), שהושק במרץ השנה. FUJINON HZK24-300mm האחרונה היא עדשת זום השידור הניידת הראשונה של סדרת Duvo. היא מתהדרת בזום של 12.5x, המכסה אורכי מוקד נפוצים של 24 מ"מ עד 300 מ"מ תוך שמירה על עיצוב קומפקטי וקל משקל, בגודל 270.5 מ"מ בלבד ובמשקל 2.95 ק"ג, מה שהופך אותה לבחירה מושלמת לסיקור חי של אירועי ספורט וקונצרטים מוזיקליים.

היא תומכת גם במכשירי Zoom ו-Focus Demand, כמו גם במגוון רחב של אביזרים כדי לספק את סגנון הפעולה של עדשות שידור.
ניתן להשתמש ב- FUJINON HZK24-300mm כשהיא מותקנת על הכתף, ידני עם Steadicam או לצילום בזווית גבוהה באמצעות מנוף.

פוג'יפילם תציג את FUJINON HZK24-300mm ואת עדשת הזום רחבת הזווית "HZK Wide", המאופיינת בעיצוב קל משקל וטווח אורך מוקד של 14-100 מ"מ, שכבר מופיעה במפת הדרכים לפיתוח בכנס השידורים הבינלאומי "IBC2023" שיתקיים באמסטרדם בין התאריכים 15 בספטמבר עד 18 בספטמבר 2023.

פוג'יפילם תמשיך למנף את הטכנולוגיה האופטית המתקדמת שלה, שטופחה במשך שנים רבות, כדי לפתח ולספק עדשות שידור, עדשות ואביזרים למצלמות קולנוע בעלי ביצועים גבוהים, תוך מתן מענה לצרכים המגוונים של אנשי מקצוע בתחום הווידאו בקו הראשון.